۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۳۳۱۱
آیت الله نوری همدانی:

ربا جریان اقتصادی کشور را مختل می کند | با عناوین مختلف ربا را توجیه نکنیم

ربا جریان اقتصادی کشور را مختل می کند | با عناوین مختلف ربا را توجیه نکنیم
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ربا جریان اقتصادی جامعه را با اختلال مواجه می کند، گفت: به هیچ عنوان تحت عناوین مختلف نمی توان ربا را توجیه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله  حسین نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که شرط زیادت در مبادلات و قرض حرام و ربا است، گفت: باید نسبت به تبعیت از دستورات الهی اهتمام کنیم.

وی افزود: اینگونه نیست که انسان سر همه احکام شرعی را بداند و در مواردی باید به صورت تعبدی قبول کرد، گاهی علت برخی احکام در روایات بیان شده است، گاهی علت دستورات شرعی در روایات بیان نشده اما عقل انسان درک می کند و گاهی نیز عقل انسان هم درک نمی کند و باید به صورت تعبدی بپذیریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه بیشتر حوزویان به قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم تمام رهنمودهای لازم را ارائه داده است و فقها باید نسبت به بهره مندی و انس با قرآن کریم اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی راه هایی برای رهایی از ربا طراحی کرده اند اما این راه ها مطابق با دستورات دینی نیست، وجود ربا در جامعه فساد ایجاد می کند و جریان اقتصادی کشور را با اختلال جدی مواجه می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: نامه های بسیاری به ما می رسد که ربا و عملکرد نادرست بانک ها در دریافت سود و دیرکرد چه آسیب هایی به تولید و اقتصاد زده است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان تحت عناوین مختلف نمی توان ربا را توجیه کرد، تحریم ربا برای جلوگیری از فساد و ظلم به جامعه است و از این دیدگاه باید به ربا نگاه کرد، اگر ربا توجیهاتی داشت خود اهل بیت(ع) بیان می کردند تا مردم هم عمل کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
 
محمد قمین
ارسال نظرات